تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر : 4893

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی:

درآمد مالیاتی خودروهای گران‌قیمت به ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد

درآمد مالیاتی خودروهای گران‌قیمت به ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد
اخبار مالی: رئیس امور مالیاتی کل کشور گفت: اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران‌قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آن‌ها هستند. پیش‌بینی ما این است که درآمد مالیاتی خودروهای گران‌قیمت در سال جاری بیش از ۴ هزار میلیارد تومان باشد.

داوود منظور، داوود منظور رئیس امور مالیاتی کل کشور در ارزیابی خود پیرو اخذ مالیات از خودروهای گران‌قیمت گفت: در زمینه اخذ مالیات از خودروهای گران‌قیمت در سال جاری توانستیم اطلاعات مناسبی که به مراتب از سال قبل بهتر است، از پلیس راهور دریافت کنیم.

وی با اشاره به جلسات متعدد سازمان امور مالیاتی با مسئولین پلیس راهور، به ویژه «موسسه پژوهش ناجی» گفت: این بخش اطلاعات خودروها را در اختیار دارد لذا با الگوهای مشترکی که در این بخش طراحی کردیم و قیمت‌گذاری که توسط سازمان امور مالیاتی انجام گرفت، انواع خودروی گران قیمت براساس قیمت‌گذاری سازمان امور مالیاتی، کدبندی شد.

منظور با بیان اینکه خودروهای گران‌قیمت به واسطه سامانه پلیس راهور شناسایی و اطلاعات آنها استخراج شد، گفت: در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آن‌ها هستند؛ لذا سعی می‌کنیم تا مدت زمان یک الی ۱۰ روز آینده این مالیات‌ها را بر روی درگاه سازمان به اطلاع مالک این خودروها برسانیم و به نوعی مطالبه مالیات کنیم.

وی تاکید کرد: دریافت مالیات از خودروهای گران‌قیمت از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته، لذا از حدود ۲ هزار میلیارد تومان شناسایی مالیات خودروهای گران‌قیمت در سال گذشته، تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان منابع وصول شده است و مابقی هم در حال عملیات وصول و اجرا است که به زودی آنها هم وصول خواهد شد.

رئیس امور مالیاتی کل کشور ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که درآمد مالیاتی خودروهای گران‌قیمت در سال جاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان باشد. البته ممکن است وصول این مالیات تا چند ماه به طول بیانجامد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور در ادامه درباره آخرین نتایج مالیات‌ستانی از خانه‌های گران قیمت که بیش از ۱۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، گفت: امسال توانستیم با همکاری شهرداری‌ها در سراسر کشور و بانک اطلاعاتی آنها، اطلاعات خانه‌های گران قیمت را در سطح کشور شناسایی کنیم، از این رو بالغ بر ۳۰۰ هزار رکورد خانه گران قیمت را دریافت کرده‌ایم. این در حالی است که اطلاعات ما در سال گذشته ۱۲ هزار رکورد بود. بنابراین در این بخش یک جهش بسیار خوبی داریم و علت آن هم همکاری شهرداری‌ها با ماست. می‌کوشیم از طریق سازمان ثبت املاک، اطلاعات مالکین آنها را شناسایی کنیم؛ بنابراین در شرایط فعلی مشغول محاسبه مالیات این مالکین هستیم و تا یک ماه آینده مالیات این مالکین را بر روی درگاه سازمان اعلام خواهیم کرد و به مالکین اطلاع خواهیم داد تا این مالیات پرداخت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.