تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر : 1032

اخبار مالی گزارش می دهد؛

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی
اخبار مالی- در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، نمایندگان مجلس نظرات خود را راجع به نماینده پیشنهادی کشاورزی بیان کردند.

به گزارش اخبار مالی، در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس، جواد ساداتی نژاد یکی از وزرایی بود که نمایندگان رد یا تایید برنامه های او پشت تریبون مجلس حاضر شدند.

در ابتدا کمیسیون کشاورزی گزارش خود را از نتیجه بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی اعلام و در پایان گزارش با صلاحیت ساداتی نژاد در کسب مسند وزارت کشاورزی مخالفت نکرد.

درادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی،غلامعلی کوهساری، نماینده مردم رامیان پشت تریبون قرار گرفت و در خصوص برنامه های ساداتی نژاد گفت: چالش ها و برنامه های ذکر شده در برنامه وزیر پیشنهادی با توجه به اسناد بالادستی تنظیم شده است.

کوهساری اظهار داشت: ساداتی نژاد در حوزه آب، مرتع داری، شیلات، زراعت و دامپزشکی تخصص و توانایی مدیریت حوزه های مختلف را دارد.

درادامه، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در باره ساداتی نژاد  گفت: راه اندازی شورای قیمت گذاری و برگشت قانون انتزاع از دستاورد های ساداتی نژاد است. همه تشکل های بخش کشاورزی و بدنه وزارت جهاد از انتخاب هوشمندانه ساداتی نژاد خرسند هستند.

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد دیگر نماینده ای بود که پشت تریبون مجلس رفت.

 ویس کرمی پیرامون وزیر پیشنهادی کشاورزی دولت سیزدهم گفت: رزومه آقای ساداتی نژاد در حوزه کشاورزی معمولی است و صدها نفر مثل ایشان دراستان های مختلف با همین تحصیلات و تجربیات و البته پژوهش های بیشتر وجود دارند.

نماینده مردم خرم آباد در ادامه اظهار داشت: برنامه وزیر پیشنهادی اغراق آمیز است؛ برای مثال وزیر پیشنهادی در برنامه خود آورده است که تولید کلزا که اکنون ۳۸۰ هزار تن است را به ۵ برابر و سویا را به ۸ برابر خواهد رساند؛ که این برنامه‌ها بیشتر شبیه معجزه است.

علی موسوی، نماینده مردم ملکان نیز در خصوص برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت: برنامه های ساداتی نژاد برای مناطق محروم مشخص نیست و در برنامه های ارائه شده مطلبی درباره مناطق محروم نیامده است.

درادامه نشست امروز مجلس، نوبت به دفاع ساداتی نژاد از برنامه های خود رسید. وی پشت تریبون خانه ملت قرار گرفت و از برنامه های خود برای نمایندگان مردم گفت.

وی در ابتدا از ویس کرمی، نماینده مخالف او تشکر کرد و سپس ضمن اینکه امنیت غذایی و امنیت نظامی را، دو مولفه اقتدار ملی دانست، بیان داشت: امروز امنیت غذایی اولویت اول دولت است.

ساداتی نژاد برنامه‌ی نوشته شده در دولت سیزدهم برای وزارت جهاد کشاورزی را برمبنای رسیدن به اقتدارغذایی در خاورمیانه عنوان کرد.

وزیر پیشنهادی در تشریح اصول چهارگانه خود از مسائلی مانند، تحول در کشاورزی با جهش تولید، رفع مشکلاتی که به مدت طولانی گریبان گیر بخش کشاورزی بوده است؛ یک بار برای همیشه مانند مشکلات سند زمین های کشاورزی سخن گفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نگاه ما به کشاورزی و دامداری همانند بنگاه تولیدی است.

وزیر پیشنهادی کشاورزی در ادامه در خصوص موضوعاتی چون؛ تلاش برای حذف واسطه ها، مشکلات کشت دیم در ایران، شیلات، تفویض اختیارات به استان‌ها و کاهش بروکراسی، ایجاد سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزان، بیمه کشاورزان و لایحه جامع آبخیزداری نیز توضیحاتی را ارائه داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.