تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 4885

رئیس سازمان بورس خبر داد:

سه شاخص‌ جدید به فرابورس اضافه می‌شود

سه شاخص‌ جدید به فرابورس اضافه می‌شود
اخبار مالی: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از معرفی سه شاخص جدید در فرابورس خبر داد و گفت: به دلیل تمرکز و ناهمگن بودن ارزش بازار ناشران حاضر در فرابورس، نیاز دسترسی به شاخص‌های متنوع‌تر از جنس شاخص‌های هم وزن وجود داشت که با تصمیم کمیته شاخص، این اتفاق رخ داد و طی روزهای آتی این سه شاخص جدید به فرابورس اضافه می‌شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مصوبه لازم برای محاسبه و انتشار سه شاخص جدید در بازار فرابورس، از کمیته شاخص اخذ شد.

عشقی تشریح کرد: مطابق آخرین تصمیماتی که در کمیته شاخص اتخاذ شده، مقرر شد، محاسبه و انتشار سه شاخص هم وزن، کل قیمت و هم‌وزن قیمت در بازار فرابورس اجرایی شود. با توجه به لزوم تمهیدات فنی، این تصمیم به‌طور تقریبی طی روزهای آتی عملیاتی شده و سه شاخص مذکور به صورت عمومی در وب‌سایت مدیریت فناوری (tsetmc.ir) منعکس و منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تنوع شاخص‌ها در بازار سرمایه، بیان کرد: در بازار فرابورس تنها یک شاخص (شاخص کل فرابورس) وجود داشت اما با محاسبه و انتشار شاخص‌های جدید، فعالان می‌توانند با سنجه‌های بیشتری بازار فرابورس را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند. به دلیل تمرکز و ناهمگن بودن ارزش بازار ناشران حاضر در فرابورس، نیاز دسترسی به شاخص‌های متنوع‌تر از جنس شاخص‌های هم وزن وجود داشت که با تصمیم کمیته شاخص، این اتفاق رخ داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد: فرمول و مفهوم شاخص‌های جدید فرابورس، مشابه شاخص‌های نظیر خود در بورس تهران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.