تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر : 4146

طرح ویژه بانک ملی ایران برای مسکن اقشار کم درآمد

طرح ویژه بانک ملی ایران برای مسکن اقشار کم درآمد
اخبار مالی: بانک ملی ایران با هدف تامین مسکن عموم مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه، افزایش قدرت انتخاب مشتریان و تنوع در ارائه خدمات بانکی، حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن را ایجاد کرده است.

سپرده گذاران در این حساب علاوه بر دریافت سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت، با توجه به ضوابط تعیین شده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز بهره مند می شوند.

حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن بانک ملی ایران، در قالب دو نوع محصول اشخاص حقیقی و حقوقی به جز بانک ها و موسسات اعتباری افتتاح می شوند و اوراق موضوع این طرح، برگه های الکترونیکی دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن هستند که به دارندگان حساب سپرده سرمایه گذاری خاص تحت شرایطی ویژه اعطا می شوند.

دارندگان اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن علاوه بر استفاده از تسهیلات مسکن، امکان فروش اوراق به غیر براساس شرایط و ضوابط مقرر را نیز دارا هستند.

این اوراق با نام و از تاریخ صدور به مدت دو سال دارای اعتبار هستند.

مکان خرید و فروش اوراق گواهی مسکن برای مشتریان در بازار فرابورس و از طریق شرکت های کارگزاری طبق مقررات سازمان بورس اوراق بهادار امکان پذیر است.

دوره مدنظر برای تخصیص اوراق، از پانزدهم هر ماه تا پانزدهم ماه بعدی و ملاک محاسبه میانگین حساب مشتری، حداقل مانده حساب وی در هر روز در طول دوره است.

همچنین قابل ذکر است که در حال حاضر اوراق متعلقه به واجدین شرایط، به کد بورسی آنها نزد کارگزاری های معتبر تخصیص داده می شود اما در صورتی که خریدار نهایی تمایل به استفاده از تسهیلات داشته باشد، به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه کرده و پس از احراز شرایط مورد لزوم، از تسهیلات مورد نظر استفاده می کند. قیمت هر برگ اوراق گواهی استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی ایران بر اساس عرضه و تقاضای بازار در فرابورس تعیین و خرید و فروش اوراق مستلزم دارا بودن «کد بورسی» است.

همچنین اعطای تسهیلات مسکن به زوجین از محل اوراق، صرفا یک بار، بدون رعایت شرط ازدواج اول و تاریخ ازدواج، در قالب دو قرارداد مجزا (دو فقره تسهیلات مستقل( به نام هر یک از زوجین صورت می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.