تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 1283

علاوه بر مصوبه هیئت وزیران

مشترکین پرمصرف برق، ۱۶ درصد بیشتر پول برق می دهند

مشترکین پرمصرف برق، ۱۶ درصد بیشتر پول برق می دهند
اخبار مالی- علاوه بر مصوبه هیئت وزیران، به مبلغ برق مشترکین پرمصرف که 14 درصد مشترکین را تشکیل می دهند، 16 درصد اضافه می شود.

به گزارش اخبارمالی، به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی درباره افزایش قیمت قبوض برق مشترکین نسبت به دوره قبل گفت: هر سال در ابتدای اردیبهشت ماه ۷ درصد قیمت برق افزایش پیدا می‌کند و برای مشترکین پرمصرف که ۱۴ درصد مشترکین را تشکیل می‌دهند علاوه بر مصوبه هیئت وزیران، ۱۶ درصد به مبلغ برق آن‌ها اضافه می‌شود یعنی در کل به رقم صورتحساب مشترکین پرمصرف ۲۳ درصد اضافه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: امسال مبلغ مازاد برق برای مشترکینی که ۲ برابر الگوی منطقه، مصرف داشتند، برابر متوسط خرید تضمینی برق از نیروگاه تجدیدپذیر محاسبه می‌شود یعنی به ازای هر ۱ کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

وی افزود: از ۳۰ میلیون مشترکین خانگی، ۸۰۰ هزار نفر مشترک پرمصرف هستند و باید میزان مصرف مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت را با قیمت متوسط خرید تضمیمنی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر پرداخت کنند.

رجبی مشهدی گفت: با توجه به اینکه امسال نسبت به سال گذشته گرمای هوا بیشتر بود، میزان استفاده از وسایل گرمایشی هم بیشتر شده است و چون تعرفه‌ها پلکانی است به ازای هر ۱۰۰ کیلووات ساعت افزایش برق، تعرفه برق هم افزایش می‌یابد.

وی در پایان تأکید کرد: به مشترکین پر مصرف درباره افزایش مصرف برق، هم در قبض و هم در برق من اطلاع رسانی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.