تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر : 4587

اتصال خودروها به اینترنت از طریق فناوری تلماتیک

اتصال خودروها به اینترنت از طریق فناوری تلماتیک
اخبار مالی- فناوری ارتباطات در دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند کار می‌کند تا راحتی بیشتری را به ما ارائه دهد، ما را با دوستان و خانواده در ارتباط نگه می‌دارد و منبع بی‌پایانی سرگرمی را فراهم می‌کند.

این فناوری را می‌توان برای حمل و نقل نیز به کار برد. مانند یک گوشی هوشمند، یک وسیله نقلیه مجهز به فناوری ارتباطی است که آن را به اینترنت متصل می‌کند و مسافران را قادر می‌سازد تا از طریق نمایشگرهای خودرو که اطلاعات کلیدی از جمله مسیرها، اطلاعات رانندگی، رستوران‌های اطراف و اخبار را نشان می‌دهند، کارهای بیشتری را انجام دهند.

فناوری که خودروها را به اینترنت متصل می‌کند به عنوان تله ماتیک شناخته می‌شود.

مجموعه‌ای از «ارتباطات» و «انفورماتیک»، تلماتیک به استفاده از دستگاه‌های مجهز به ارتباطات داخلی برای ذخیره، ارسال و دریافت اطلاعات اشاره دارد. یک خودرو داده‌ها را از منابع مختلف، از جمله شبکه‌های تلفن همراه، سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS)، خدمات مبتنی بر مکان (LBS) و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) جمع‌آوری می‌کند، که سپس از طریق تله‌ماتیک تجزیه و تحلیل می‌شود تا تمام اطلاعات موجود را در اختیار راننده قرار دهد.

بنابراین، چرا تلماتیک اینقدر مهم است؟

 

فناوری اصلی برای خودروهای خودران

خودروهای خودران باید بتوانند بدون دخالت انسان کار کنند. با پیش‌بینی تحلیلگرانی که پیش‌بینی می‌کنند وسایل نقلیه خودران تا ۴۰ ترابایت داده در هر ساعت تولید کنند، ارتباط تقریباً آنی برای خودروهای خودران در دنیایی که ایمنی را بالاتر از همه چیز قرار می‌دهد ضروری است.

 

خودروهای خودران باید بتوانند انواع اطلاعات را با استفاده از چندین دوربین نصب شده در داخل هواپیما، از جمله داده‌های مربوط به ترافیک محلی، علائم راهنمایی و رانندگی، سایر وسایل نقلیه و شرایط داخل کابین تشخیص دهند. سپس اطلاعات به ابر منتقل می‌شود، جایی که برای دستیابی به رانندگی کاملاً خودکار، فرآیندی که به لطف تله‌ماتیک سریع‌تر و دقیق‌تر است، تجزیه و تحلیل می‌شود.

 

به‌روزرسانی آنی برای اتومبیل‌ها

Over-the-air (OTA) به‌طور خودکار نرم‌افزار خودرو را از طریق ارتباطات بی‌سیم به‌روزرسانی می‌کند و نیاز به بازدید از مرکز خدمات برای تعمیر یا تعویض را کاهش می‌دهد. بنابراین، به این معنی است که خدمات جدیدی که در هنگام خرید در دسترس نبودند، می‌توانند بعداً اضافه شوند.

با توجه به اینکه ماشین مدرن دائماً در حال تکامل است، ارتباط با سرورهای حاوی اطلاعات ارتقاء باید یکپارچه باشد تا خودروها بتوانند به‌محض در دسترس شدن به‌روزرسانی‌ها و منوها را به‌طور خودکار بررسی و اعمال کنند. Telematics این ارتباط سریع و دقیق را بدون خطا تضمین می‌کند.

 

از طریق اینترنت وصل شوید

با دسترسی بیشتر دستگاه‌های امروزی به اینترنت، ما قبلاً تجربه کرده‌ایم که چگونه اتصال به اینترنت از بسیاری جهات راحتی را افزایش می‌دهد. در واقع، ما تا حدی به ارتباطات اعتماد کرده‌ایم که تقریباً نمی‌توانیم بدون آن زندگی کنیم.

همین امر در مورد صنعت خودروسازی نیز صدق می‌کند، به همین دلیل است که خودروهای دارای وایفای در حال افزایش هستند. از دریافت راهنمایی‌های ترافیکی و درخواست کمک در مواقع اضطراری گرفته تا ردیابی مکان وسایل نقلیه دزدیده شده و ارسال فیلم های با وضوح بالا، تله ماتیک ویژگی‌های مختلفی را در کنار هم قرار می‌دهد تا تجربه رانندگی ایمن‌تر، آسان‌تر و لذت بخش‌تر شود.

 

با ورود به عصر ۵G، تجربه‌ای متنوع‌تر و متفاوت‌تر در خودرو در راه است. با این حال، تله‌ماتیک قابل اعتماد برای اطمینان از اتصال پایدار۵G  و همچنین کیفیت فوق‌العاده خدماتی مانند رانندگی خودکار، سیستم‌های وسیله نقلیه به همه چیز (V2X) و خودروهای متصل کلید خواهد بود.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی الکترونیکس برای آماده شدن برای اتفاقات آینده، چندین سال است که بر روی تحقیق و توسعه تله‌ماتیک خود تمرکز کرده است. به عنوان مثال، ال‌جی در سال ۲۰۱۵ با جنرال موتورز برای توسعه سیستم تله‌ماتیک شورلت بولت EV همکاری کرد، در سال ۲۰۱۶ با اینتل برای توسعه و آزمایش فناوری تله‌ماتیک ۵G همکاری کرد و در سال ۲۰۱۷ با کوالکام همکاری کرد تا به طور مشترک راه‌حل‌های خودروهای متصل به نسل بعدی را توسعه دهند.

 

ال‌جی، برای ادامه این شتاب، به همکاری با شرکای جهانی برای توسعه سیستم‌های تله‌ماتیک که بیشترین راحتی و ایمنی را برای میلیون‌ها راننده در سراسر جهان ارائه می‌کند، ادامه خواهد داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.