تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر : 1001

ارز چند نرخی خوراک مسموم دام و طیور کشور

ارز چند نرخی خوراک مسموم دام و طیور کشور
اخبار مالی- رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع خوراک دام با بیان اینکه مشکل چند نرخی بودن قیمت ارز در اقتصاد کشور است، گفت: مهم است که دولت در متمم بودجه که چند روز دیگه باید به مجلس بدهد، چه تصمیمی بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی می‌گیرد؟

به گزارش اخبار مالی به نقل از فارس، مجید موافق قدیری رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در پاسخ به ریشه مشکلات فعلی خوراک دام و طیور در کشور گفت: مشکل امروز ما «قیمت ارز دولتی» نیست. مشکل ما چند نرخی بودن قیمت ارز در اقتصاد کشور و عدم توانایی و پوشش یارانه در پروسه تامین تا تولید و تا توزیع توسط دولت است.

قدیری افزود: وقتی شما ارز دولتی توزیع میکنید همگی به جای اینکه دنبال بهره وری و توسعه عمودی باشند به دنبال یارانه و رانتی هستند که نذر شده است. نتیجه این می شود که بهره وری در صنعت دام و طیور به ۲۰ سال قبل بر می گردد و کشور واردکننده مرغ و جوجه یک روزه می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان افزود: ضمن اینکه موافقان ارز ترجیحی به دولت اجازه‌ می‌دهند وارد کسب و کارشان شود و در کاری که نه تخصصی دارد و نه به او ارتباطی دارد مداخله کند. کمااینکه توقع بیجا و غلط نیز برای مصرف کننده پروتیئن حیوانی ایجاد می‌کند که اگر ارز ۴۲۰۰ حذف شود، عین مابه‌التفاوت آن را به حسابت می‌ریزند.

این مسئول همچنین خاطر نشان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی اگر امروز حذف شود، مشکلات نهاده های دامی حل نخواهد شد، اما حتما مشکلات کمتر می‌شود، چرا که این ارز کنایه ای است از دخالت‌های بی جا و بی انتهای دولت در اقتصاد دامپروری! ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی بروکراسی‌های پیچیده اداری، یعنی روزمرگی، یعنی درجا زدن، یعنی فساد، یعنی گذر عمر کردن، یعنی بخشنامه پشت بخشنامه، جلسه پشت جلسه که همه این‌ها مانعی در برابر تولید هستندر.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان افزود: برای تولید کنندگان بسیار مهم است که دولت در متمم بودجه که چند روز دیگر باید به مجلس بدهد، چه تصمیمی بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی خوراک دام می‌خواهد بگیرد؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.