تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۴۷
کد خبر : 377

در دو سال مالی گذشته؛

بیمه کارآفرین جهش ۲۴ برابری سود خالص را تجربه کرد

بیمه کارآفرین جهش ۲۴ برابری سود خالص را تجربه کرد
اخبار مالی- مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه کارآفرین برگزار شد و در این دوره برای هر سهم دو هزار و 544 میلیارد ریال سود خالص شناسایی شد که نسبت به سال 98 برابر با 263 درصد رشد را تجربه کرده بر اساس همین سود خالص برای هر سهم 120 ریال سود در نظر گرفته شد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از بانکداری ایرانی، بیمه کارآفرین در دو سال مالی گذشته ( پایان دوره از ۹۷ تا ۹۹ ) توانسته است سود خالص خود را از ۱۰۵ میلیارد ریال به دو هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال برساند و جهش سودآوری چشمگیر ۲۴ برابری را تجربه کند.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ شرکت بیمه کارآفرین در ۳۱ تیرماه سال جاری برگزار شد و در این دوره برای هر سهم دو هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال سود خالص شناسایی شد که نسبت به سال ۹۸ برابر با ۲۶۳ درصد رشد را تجربه کرده بر اساس همین سود خالص برای هر سهم ۱۲۰ ریال سود در نظر گرفته شد.
جهش سودآوری در سه سال گذشته
در سه سال ۹۹ سود خالص شرکت تنها ۷۰۱ میلیارد و در سال ۹۷ نیز سود شرکت تنها ۱۰۵ میلیارد ریال بود که در سال ۹۹ این شرکت شاهد جهش در سودآوریبوده است. این گزارش روایت می‌کند که در دو سال مالی گذشته مالی سودآوری شرکت از ۱۰۵ میلیارد ریال به ۲۵۴۴ میلیارد ریال رسیده و ُ ۲۴ برابر رشد داشته است.

این سود در سال ۹۹ با حق بیمه ۱۷ هزار و ۵۷ میلیارد ریالی و خسارت پرداختی شش هزار و ۷۷۳ میلیارد ریالی و هزینه خسارت هفت هزار و ۴۶۵ میلیارد ریالی رخ‌داده است.

رشد سه برابری سود انباشته

برای تحلیل گران صورت‌های مالی شرکت‌ها این مساله روشن است که وقتی سود انباشته شرکتی رشد قابل‌توجهی دارد، این امر گویای آن است که شرکت در وضعیت سودآوری مناسبی قرار داشته و آینده خوبی را می‌توان برای شرکت متصور شد.
در سال ۹۸ سود انباشته شرکت حدود ۷۰۰ میلیارد ریال بود این در حالی است که در سال ۹۹ با رشد ۵۶۰ درصدی به رقم دو هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال رسید.

تداوم رشد ۲۶۶ درصدی سود خالص در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۰
در سه‌ماهه نخست امسال بیمه کارآفرین رشدی ۶۸ درصدی را در تولید حق بیمه داشته و از رقم دو هزار و ۷۰۱ میلیارد ریالی در خرداد۹۸ به رقم چهار هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال رسید. بر اساس این رخداد درآمدی معادل دو هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال نصیب شرکت شده است. در این دوره تداوم رشد سود خالص ۲۶۶ درصدی نسبت به دوره‌های قبلی است. سود خالص خرداد ۱۴۰۰ معادل ۷۳۸ میلیارد ریال گزارش‌شده است.

سرانه حق بیمه تولیدی
شرکت بیمه کارآفرین در ابتدای سال ۹۹ اعلام کرده است که ۶۷۳ نفر کارمند فعال دارد. در سال ۹۹ سرانه حق بیمه تولیدی بیمه کارآفرین حدود ۲۵ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال بود. اگر نیروی انسانی شرکت رشدی نداشته است . در سال ۹۸ با حق بیمه تولیدی ۱۲ هزار میلیارد ریالی سرانه ۱۸ میلیارد ریالی داشته که رشدی ۴۰ درصدی را در این حوزه اتفاق افتاده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.