تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 5271

تامین مالی ۳۰۰میلیارد تومانی ۱۹ طرح از بستر سکوی «آی بی کراد»

تامین مالی ۳۰۰میلیارد تومانی ۱۹ طرح از بستر سکوی «آی بی کراد»
اخبار مالی: حجم تأمین مالی‌های انجام شده توسط آی‌بی‌کراد، سکوی دانش‌بنیان تأمین مالی جمعی شرکت تأمین سرمایه تمدن، با عملکردی مثال‌زدنی طی سال گذشته به بیش از 3,000 میلیارد ریال رسید.

شرکت تامین سرمایه تمدن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹موفق به اخذ مجوز تامین مالی جمعی از شرکت فرابورس ایران شد و اولین تامین مالی جمعی در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به ارزش یکصد میلیارد ریال با موفقیت انجام پذیرفت.

پلتفرم تأمین مالی جمعی آی بی‌کراد شرکت تأمین سرمایه تمدن با هدف حمایت از بنگاه های کوچک ، متوسط و دانش بنیان در حوزه تولید و خدمات راه اندازی شده است و تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ موفق به تأمین مالی برای ۱۹ طرح شده است.

در طرح‌های تأمین مالی جمعی آی‌بی‌کراد بیش از ۵۰۰ سرمایه‌گذار مشارکت نموده‌اند و میزان تأمین مالی صورت پذیرفته از زمان  فعالیت به بیش از ۳.۰۰۰میلیارد ریال رسیده است که بیشترین تامین مالی جمعی در یکسال در میان سکوهای تامین مالی جمعی می باشد .

تأمین مالی جمعی، خدمت نوینی در راستای تأمین مالی شرکت‌ها است که این امکان را در مدت زمانی کوتاه فراهم می‌کند. آمار و ارقام نشان می‌دهد با بیشتر شناخته شدن این خدمت، درخواست‌های تأمین مالی از سوی شرکت‌ها نیز در آخرین فصل سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و با اقبال خوبی از سوی شرکت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران مواجه شد به گونه ای که فقط طی اسفند ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱.۵۰۰میلیارد ریال تامین مالی جمعی از بستر آی بی کراد صورت پذیرفت .

آی‌بی‌کراد در نظر دارد در سال ۱۴۰۲  با گسترش شبکۀ سرمایه‌گذاری خود، مجموع تأمین مالی طرح‌های این سکو‌ را به ۱۰,۰۰۰ میلیارد ریال برساند.

شایان ذکر است ، بازار تأمین مالی جمعی به‌دلیل رفع نیاز تأمین مالی شرکت‌های خرد و متوسط یکی از بازارهایی بوده است که خلاء آن در بازار سرمایه سالیان سال احساس می‌شد. فرآیندهای چابک و ارکان محدودی که سیاست‌گذاران جهت پاسخ به‌هنگام این بازار به متقاضیان تأمین مالی جمعی در نظر گرفته‌اند باعث شد، این بازار به سرعت مورد توجه فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه قرار گیرد.

باتوجه به معافیت مالیاتی برای تأمین‌کنندگان طرح و حضور ضامنین از قبیل صندوق‌های پژوهش فناوری و بانک‌ها در حمایت از سرمایه تأمین کنندگان باعث شد که این بازار روند صعودی خوبی را شاهد باشد.

در این راستا، شرکت‌هایی که برای توسعه کسب‌ وکار نیازمند تأمین مالی هستند، می‌‌توانند از طریق سکوی تأمین مالی جمعی “آی‌بی‌کراد” به نشانی ibcrowd.ir اقدام به تأمین مالی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.