تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر : 840

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران تشریح کرد؛

جزئیات طرح افزایش نرخ بازده ای سرمایه گذاری بیمه های عمر

جزئیات طرح افزایش نرخ بازده ای سرمایه گذاری بیمه های عمر
اخبار مالی- بیمه ایران نوعی بیمه عمر جدید با حداقل پوشش های اضافی که در آن به تمایل بیمه گذاران با اهداف سرمایه گذاری پاسخ داده شود، طراحی کرده که این بیمه نامه یا به عبارتی «بیمه زندگی به شرط حیات» در آینده نزدیک به متقاضیان ارائه خواهد شد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، اسماعیل داور پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران، در گقت و شنودی با تشریح جزییات این طرح نوین گفت: بر مبنای باوری سنتی، بیمه نامه های زندگی، بیشتر جنبه تأمین سرمایه بعد از فوت و حصول اطمینان از استمرار رفاه بازماندگان و استفاده کنندگان از سرمایه بیمه عمر بوده است که ممکن است مطلوب همه اقشار جامعه نباشد.

وی اضافه کرد: اما بررسی ها نشان می دهد، یکی از موانع توسعه بیمه های عمرکاهش حق بیمه بخش پس اندازی بیمه نامه نسبت به وجوه پرداختی بیمه گذار به دلیل وجود حق بیمه های پوشش های اضافی است. بنابر این لازم شد نوعی بیمه عمر جدید با حداقل پوشش های اضافی که مناسب برای بیمه گذاران با اهداف «سرمایه گذاری» و دریافت سود حاصل از آن در زمان حیات بیمه گذار باشد، طراحی و ارائه شود.

داور پناه یکی دیگر از موانع توسعه بیمه های زندگی را پایین بودن میزان بازدهی منابع این بیمه نامه ها به دلیل اختلاط آن با سایر منابع شرکت خواند و گفت: برای رفع این اشکال در حال جدا سازی کامل منابع بیمه های عمر از دیگر منابع شرکت هستیم. برای این کار سبد سرمایه گذاری جداگانه ای در شرکت سبدگردان آسال (وابسته به بیمه ایران) تخصیص خواهیم داد و تمامی منابع بیمه های عمر را با رعایت آیین نامه ۹۷ سرمایه گذاری نموده و با راه اندازی سامانه ای، ترکیب سرمایه گذاری و نیز سود آن را به صورت روزانه محاسبه و به اطلاع بیمه گذاران ذی نفع خواهیم رساند. این اقدام از یک طرف باعث اطمینان خاطر بیمه گذاران از مدیریت صحیح منابع شده و از طرف دیگر باعث دلگرمی بیمه گذاران در شرایط تورمی کنونی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد با انتخاب سبد سرمایه گذاری مناسب و مطلوب، نرخ بازدهی بیمه های عمر بتواند تا حدود زیادی تورم را پوشش داده و باعث افزایش انگیزه لازم برای خرید آن شود، اظهار کرد: اهمیت سودهای قطعی حاصل شده از آنجا نمود بیشتری می یابد که در سال های بعد بیمه نامه نیز منظور شده و باعث جهش قابل توجه در میزان اندوخته پس اندازی بیمه نامه های زندگی و تعلق بیشتر سود مشارکت در منافع سنوات آتی به بیمه گذار خواهد شد و بیمه گذاران می‌توانند ذخیره‌های پس اندازی جدید خود، به همراه میزان مشارکت در منافع اختصاص یافته هر سال را از طریق سامانه معرفی شده، مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: در هر حال در آینده امکان پیش بینی سبد های سرمایه گذاری کم ریسک، میان ریسک و پرریسک برای بیمه های عمر به جهت برآورده کردن انتظارات و ذائقه های مختلف وجود دارد.

داور پناه در ادامه گفت: از طرفی، به منظور رفاه حال بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی و بی نیاز ساختن آنان از مراجعه به شعب بیمه ایران در شرایط فراگیری کرونا، پس از اتمام عملیات در ماه آتی و منظور شدن مشارکت در منافع ۷ سال اخیر به حساب بیمه نامه آنان، مراتب از طریق پیامک به بیمه‌گذاران اطلاع رسانی خواهد شد و مبالغ مابه التفاوت سود قطعی حاصل شده، به صورت اتوماتیک به حساب ذخیره پس انداز بیمه نامه های آنان واریز می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران ‏در پایان تأکید کرد: با انجام این اقدامات، علاوه بر افزایش نرخ بازدهی بیمه های عمر و تأمین پوشش های بیمه‌ای مد نظر بیمه گذاران، شرکت سهامی بیمه ایران با تجمیع وجوه سرگردان در جامعه و بکارگیری آن در بازار سرمایه و توسعه فعالیت‌های تولیدی، ظرفیت های بیشتری برای سرمایه گذاری مولد و تسریع در تحقق توسعه اقتصادی کشور نیز فراهم خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: جمعبندی مطالب اینکه، تورم افسار گسیخته در سنوات اخیر باعث کاهش جذابیت بیمه های عمر شده است. برای حل این موضوع دو اقدام اصلاحی انجام شده است: ۱ – طراحی بیمه نامه های با پوشش اضافی کمتر و بالطبع بخش پس اندازی بالاتر؛ ۲ – جداسازی منابع بیمه های عمر از طریق تشکیل سبد سرمایه گذاری در شرکت سبدگردان «آسال» و طراحی نرم افزار واسط برای ارائه گزارش های روزانه به تمامی بیمه گذاران از ترکیب پرتفوی سرمایه گذاری و نرخ بازدهی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.