تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۵۳
کد خبر : 2479

جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف در بورس کالا

جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف در بورس کالا
اخبار مالی-سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: نمایندگان در نشست امروز صبح این کمیسیون با هدف حمایت و رونق بورس و جلب اعتماد عمومی، مواردی را مصوب کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در تشریح مصوبات این کمیسیون، گفت: نمایندگان در نشست امروز صبح این کمیسیون به منظور جلوگیری از مالیات مضاعف و پرداخت مالیات توسط تحویل گیرنده کالایی با الحاق یک بند به تبصره ۷ لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند.

وی ادامه داد: براین اساس به منظور حمایت از توسعه ابزارهای مالی و همچنین تسهیل معاملات ابزارهای مبتنی بر کالا مالیات بر ارزش افزوده کلیه کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس‌های کالایی کشور پذیرش می‌شوند، مادامی که در هر یک از بورس‌های کالایی مورد مبادله قرار می گیرند، مشمول مالیات با نرخ صفر می باشند.

زارع تاکید کرد: در صورتی که کالای پشتوانه گواهی سپرده ماهیتاً مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد، مالیات مذکور تنها یک مرتبه و در زمان تحویل فیزیکی کالا وصول خواهد شد و وظیفه پرداخت مالیات مذکور بر عهده تحویل گیرنده نهایی کالای پشتوانه گواهی سپرده کالایی می باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همچنین با بیان اینکه نمایندگان به منظور رونق بورس و جلب اعتماد عمومی مالیات را در زمانی که سودی تقسیم نشود صفر تعیین کردند، بیان کرد: نمایندگان به منظور تشویق سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه بخش های تولیدی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی مقرر کردند که در سال ۱۴۰۱ مالیات بر درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت های مذکور که به حساب سرمایه انتقال می‌یابد، مشمول مالیات با نرخ صفر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.