تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر : 1093

تا اوایل مهرماه؛

صدای اعتراض فولادی ها، لغو صادرات فولاد را لغو کرد

صدای اعتراض فولادی ها، لغو صادرات فولاد را لغو کرد
اخبار مالی- در پی اعتراض انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به محدودیت‌های اخیر صادرات شمش و مقاطع طویل فولادی و حذف نام بیش از ۱۰۰ شرکت از فهرست صادرکنندگان مجاز فولاد میانی و محصولات فولادی، دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه‌ جدیدی به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه، محدودیت‌های وضع‌شده در نامه پیشین خود را ملغی و اعلام کرد که تا اول مهرماه سال جاری، مجوزهای صادرات فولاد به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش اخبار مالی به نقل از چیلان ، در پی اعتراض انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به محدودیت‌های اخیر صادرات شمش و مقاطع طویل فولادی و حذف نام بیش از ۱۰۰ شرکت از فهرست صادرکنندگان مجاز فولاد میانی و محصولات فولادی، دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه‌ جدیدی به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه، محدودیت‌های وضع‌شده در نامه پیشین خود را ملغی و اعلام کرد که تا اول مهرماه سال جاری، مجوزهای صادرات فولاد به قوت خود باقی خواهد ماند.

در نامه جدید دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اعلام شده که «با توجه به شرایط حاکم بر واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی مبنی بر اعمال محدودیت برق در تیرماه و مرداد ماه سال جاری و همچنین وجود بیماری کرونا و تعطیلات کرونایی»، مجوزهای پیشین صادرات فولاد تا یکم مهرماه ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.

گفتنی است که دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در روز یکم شهریور، نام ۸۴ شرکت تولیدکننده مقاطع طویل فولادی و ۲۱ شرکت تولیدکننده شمش فولادی را از فهرست صادرکنندگان مجاز فولاد حذف کرده بود که با اعتراض انجمن فولاد، با صدور نامه جدید به دفتر مقررات و صادرات وزارت صمت در تاریخ ۲ شهریور، از تصمیم خود عقب‌نشینی و محدودیت‌ها را ملغی کرد.

انجمن تولیدکنندگان فولاد طی نامه‌ای به دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اعلام اعتراض شدید خود نسبت به ایجاد محدودیت‌های صادراتی برای تولیدکنندگان فولاد، قطعی ۴۵ روزه برق و تعیین کف عرضه‌های غیرکارشناسی را دلیل اصلی عدم رعایت تعهدات شرکت‌های فولادی دانسته بود. انجمن تولیدکنندگان فولاد در این نامه به آمار معاملات و عرضه‌های شمش و مقاطع طویل در بورس کالا اشاره کرده بود و عدم معامله ۴۵ درصد از شمش‌های عرضه شده و ۶۴ درصد مقاطع طویل عرضه‌شده در بورس کالا طی ۴ ماهه نخست سال جاری را گواه تعیین کف عرضه‌های غیرکارشناسی و بالاتر از نیاز داخلی دانسته بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.