تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر : 3950

مدیرعامل فرابورس ایران تاکید کرد:

لزوم توجه به ETFها در سیاست‌گذاری‌ صندوق‌ها

لزوم توجه به ETFها در سیاست‌گذاری‌ صندوق‌ها
اخبار مالی: میثم فدائی مدیرعامل فرابورس ایران در همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» با ارائه آماری در خصوص وضعیت و جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد: در دنیا حرکت به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اتفاق افتاده و ما نیز باید در سیاست‌گذاری صندوق‌ها به سمت ETFها برویم.

فدائی طی صحبت‌های خود به بررسی جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی دنیا پرداخت و گفت: ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سرمایه مستقر (Open End) معادل ۶۳ تریلیون دلار است.

به گفته وی به لحاظ تنوع، صندوق‌های صدور و ابطالی ۲۳.۹ تریلیون دلار و ای تی اف‌ها ۵.۴ تریلیون دلار ارزش دارند.

مدیرعامل فرابورس ایران با تاکید بر اینکه تمایل سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی اروپا و امریکا طی ۲۰ سال اخیر به سمت صندوق‌های ETF حرکت کرده است، عنوان کرد: بررسی‌های آماری بازارهای بین المللی حاکی است در میان ETFها، صندوق‌های شاخصی عملکرد بهتری داشته‌اند که به طور قطع چنین داده‌هایی باید در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مسئولان اثرگذار باشد.

فدائی در ادامه این سمینار به سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری از انواع اوراق بهادار در امریکا پرداخت و اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهند صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد سهام شرکت‌های آمریکایی را تصاحب کرده‌اند.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه ارائه خود، با اشاره به اینکه در امریکا نزدیک به ۶۱ میلیون خانوار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری واردشده‌اند، بیان کرد: تقریبا ۴۷ درصد خانواده‌ها در این کشور در یکی از ابزارهای صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به‌طور متوسط در ۴ صندوق وارد شده‌اند.

میثم فدائی در بخش دیگر ارائه خود، جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای دنیا از لحاظ تعدادی را مورد توجه قرار داد و گفت: به لحاظ تعدادی در سال ۲۰۱۱، ۹۱ هزار صندوق سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی دنیا وجود داشتند که در حال حاضر این تعداد به ۱۲۶ هزار عدد رسیده است، هرچند بر مبنای تعدادی، رشد قابل‌توجهی رخ نداده اما اعداد نشان می‌دهد که حجم صندوق‌ها رشد پرسرعتی را تجربه کرده‌اند.

مدیرعامل فرابورس ایران با تاکید بر حرکت پرشمار صندوق‌‌ها در دنیا به سمت ETFها عنوان کرد: باید در سیاست‌گذاری صندوق‌ها باید به سمت ETFها برویم. در حال حاضر ۲۶ درصد بازارهای سرمایه دنیا در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری است اما در بازار ما تورش بسیار زیادی نسبت به این آمار و ارقام وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.