تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر : 6429

راهنمای انتخاب بلاک چین برای تولید توکن

راهنمای انتخاب بلاک چین برای تولید توکن
اخبار مالی- هر فعال اقتصادی برای انشار کوین ویژه خود لازم است نخست نیازهای خود را به صورت دقیق فهرست کند و سپس آگاهی خود را از پلتفرم های بلاکچین و کارویژه های هریک به صورت قابل توجهی ارتقا دهد، متن سعی دارد در این مهم به شما اطلاعات کاربردی ارایه دهد.

اخبار مالی- در بخش نخست مقاله حاضر، اطلاعاتی جهت آشنایی با انواع توکن ها و همچنین تولید آنها مطرح شد، در بخش دوم نیز به معرفی بلاک چین های مطرح و کارویژه هر یک پرداختیم، در ادامه به معرفی چند بلاک چین معروف و شناخته شده دیگر می پزردازیم.

۶- ویوز

با بلاک چین ویوز (Waves) توکن های سفارشی را می توان در مدت کوتاهی ایجاد یا توسعه داد. بلاک چین Waves از پروتکل اجماع اثبات سهام استفاده می کند که تراکنش های مقرون به صرفه را ارائه می دهد. این توکن را می توان با ویژگی ها و عملکردهای مختلف با استفاده از این بلاک چین توسعه داد. این بلاک چین برای استارت آپ ها برای جمع آوری سرمایه برای پروژه های کریپتو بسیار ترجیح داده می شود.

۷- تزوس

تزوس( Tezos) در حال حاضر به کارآمدترین بلاک چین، به ویژه برای فرآیند توکن تبدیل شده است. این بلاک چین بر اساس مکانیزم اثبات سهام و حاکمیت بر روی زنجیره اجرا می شود که یک بلاک چین خودگردان است و قراردادهای هوشمند برای همه توکن ها و بهترین گزینه برای توسعه dApp را دارد. حتی بدون هارد فورک این بلاک چین را می توان برای اهداف تجاری ارتقا داد.

۸- استلار

بلاک چین استلار یکی از بلاک چین های در حال توسعه است که زمان تایید تراکنش رمزنگاری در آن حدود ۲ تا ۳ ثانیه خواهد بود. بلاک چین استلار از تراکنش های ارز فیات نیز پشتیبانی می کند. همچنین کارمزد تراکنش این بلاک چین در مقایسه با سایر بلاک چین ها کمتر است. بنابراین استفاده از این بلاک چین آسان و قابل اعتماد است.

۹- حد نصاب اجماع

Consensys quorum  یک بلاک چین محبوب است که کاربران را قادر می سازد تا تغییرات زیادی در اتریوم را مدیریت کنند. در این بلاک چین معاملات خصوصی و عملیات قراردادهای هوشمند انجام می پذیرد.

۱۰- فابریک هایپرلجر

Hyperledger Fabric  به طور مشترک توسط جامعه هایپرلجر معرفی شده است، جایی که به صورت عمده بر روی فناوری بلاک چین بین‌صنعتی تمرکز دارد. این بلاک چین امنیت قوی و پیشرفته ای را برای توکن ها و سایر برنامه های دی فای ارائه می دهد. فابریک هایپرلجر می تواند به طور موثر ازEVM پشتیبانی کند.

بلاک چین های ذکر شده در بالا برای ایجاد توکن کارآمد در صنعت کریپتو از جمله محبوب ترین ها هستند. علاقمندان بر اساس هدف کسب و کار خود می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. انتخاب بلاک چین ایده آل اولین و مهمترین عاملی است که باید برای توکن در نظر گرفته شود.

حال می توانیم این پرسش را پاسخ بگوییم که چگونه بهترین پلتفرم های بلاک چین را برای ایجاد توکن مورذد نظر خود انتخاب کنیم؟

هر بلاک چین در صنعت ارزهای دیجیتال دارای ویژگی ها و ماهیت خود است. از سوی دیگر شما هستید که از نیازهای کسب و کار خود مطلع هستید. بنابراین، بلاک چین را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید، برخی از عوامل کلی در انتخاب یک بلاکچین ایده آل عبارتند از:

  • هزینه معامله
  • هزینه استقرار
  • سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال
  • یکپارچه سازی قرارداد هوشمند
  • مکانیسم اجماع
  • شهرت در صنعت کریپتو
  • محدوده عملکرد

موارد بالا مراحل انتخاب بهترین پلتفرم بلاک چین است. بر اساس فاکتورهای فوق، به راحتی می توان بلاک چین ها و عملکردهای آن ها را دسته بندی کرد. با این حال پس از این توضیحات، ممکن است همچنان در تصمیم گیری بلاک چین برای ایجاد توکن خود با مشکل مواجه باشید، در این مرحله می توانید به یک کارشناس فنی مراجعه کنید./ اخبار مالی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.