تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر : 6426

بخش دوم

کدام پلتفرم ها برای کدام توکن ها

کدام پلتفرم ها برای کدام توکن ها
اخبار مالی- پس از ظهور بیت کوین، نیاز به بلاک چین جدید در بین سرمایه گذاران به شدت افزایش یافته است. در اینجا به معرفی 10 پلتفرم برتر بلاک چین برا یساخت توکن می پردازیم.

اخبار مالی- در شماره گذشته اطلاعات کلی را در باره پلتفرم های برتر بلاکچین ارایه کردیم و مشخصات کلی  آن ها را از جمله توکن های قابل مبادله و غیر قابل مبادله و همچنین انواع آنها را برشمردیم. در ادامه بعه معرفی ۱۰ پلتفرم برتر دنیای بلاکچین ها می پردازیم و ویژگی های هر یک را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. اتریوم
  2. زنجیره BNB
  3. سولانا
  4. پلی گان
  5. ترون
  6. ویوز
  7. تزوس
  8. ستلار
  9. حد نصاب اجماع
  10. فابریک هایپر لجر

 

۱- اتریوم

پس از ظهور بیت کوین، نیاز به بلاک چین جدید در بین سرمایه گذاران به شدت افزایش یافته است. در میان ۱۰ پلتفرم برتر بلاک چین، اتریوم یکی از بهترین پلتفرم های بلاک چین در اکوسیستم است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ توسط ویتالیک بوتریان معرفی شد. اتریوم یکی از بلاک چین های منبع باز و توزیع شده است که در آن تراکنش های رمزنگاری در عرض چند ثانیه انجام می شود. با کمک ماشین مجازی اتریوم (EVM)، بسیاری از عملکردها مانند یکپارچه سازی قرارداد هوشمند و برنامه های کاربردی dApp نیز به طور موثر انجام می شود.

مزیت های این پلتفرم باعث شده است تا بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان با ایجاد توکن بر روی پلتفرم اتریوم، برای کسب‌وکار خود به جمع‌آوری سرمایه بپردازند. این بلاک چین استانداردهای متعددی را برای تولید توکن بر روی اتریوم جهت ایجاد انواع مختلف توکن برای اهداف تجاری مختلف ارائه می دهد.

ERC20 – سنگ بنای توکن های اتریوم

استاندارد ERC20 اتریوم همچنان چارچوب پیشرو صنعت برای توکن های قابل تعویض است. ERC20 به سادگی و کارایی خود شناخته شده است، این پلتفرم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا توکن های متعددی را ایجاد و به کار گیرند و نقدینگی را در اکوسیستم غیرمتمرکز افزایش دهند. همانطور که پیشگامانی مانند DAI و USDC نشان دادند، توکن ERC20 دارای ارزش بسیار زیادی است و با موفقیت شکاف بین مالی سنتی و دنیای بلاک چین را پر می کند.

ERC721- تقویت منحصر به فرد بودن توکن ها

در حالی که توکن‌های ERC20 قابل تعویض هستند، ERC721 مفهوم توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را معرفی می‌کند که مالکیت و کمبود دیجیتال را متحول می‌کند. استاندارد ERC721 با فعال کردن ایجاد توکن‌های بی‌نظیر، پایه‌ای را برای کلکسیون‌ها، هنر دیجیتال و تجربه‌های بازی گذاشته است. CryptoKitties، بازی فراگیر NFT، گواهی بر امکانات بی حد و حصری است که توسط ERC721 باز شده است.

ERC1155 – استاندارد هیبریدی

ERC1155 با تکیه بر نقاط قوت پیشینیان خود، تطبیق پذیری را به اکوسیستم اتریوم اضافه می کند. این استاندارد توکن چند تعویضی از دارایی های قابل تعویض و غیرقابل تعویض در یک قرارداد پشتیبانی می کند و توسعه را ساده می کند و در عین حال هزینه های انرژی را نیز کاهش می دهد. با این پیشرفت، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازارهای پویا با انواع توکن‌های متنوع ایجاد کنند و راه را برای پروژه‌های نوآورانه مانند آیتم‌های بازی مبتنی بر بلاک‌چین Enjin هموار کنند.

 

۲- زنجیره BNB (زنجیره هوشمند بایننس)

بلاک چین بایننس برای اولین بار توسط جامعه بایننس در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. زنجیره BNB یکی از برترین پلتفرم های بلاک چین در دنیای رمزنگاری است. استارت‌آپ‌هایی که به دنبال کسب سودهای کلان از طریق سرمایه‌گذاری جمعی کریپتو هستند، این بلاک چین را انتخاب می کنند. این بدان دلیل است که این زنجیره  به فعال کردن قراردادهای هوشمند برای توکن های دیجیتالی کمک می کند. بلاک چین هوشمند بایننس، عملکردهای بیشتری از بلاک چین اتریوم را پشتیبانی می کند. بنابراین به یک گزینه جایگزین برای بلاک چین اتریوم تبدیل شده است.

BEP20 – سنگ قیمتی زنجیره هوشمند بایننس

BNB Chain توکن‌های BEP20 را معرفی می‌کند که استاندارد ERC20 اتریوم را منعکس می‌کند تا شکاف بین این دو بلاک چین را به صورت یکپارچه پر کند. توکن BEP20 به دلیل سازگاری با برنامه های کاربردی مالی غیرمتمرکز محبوب (DeFi) و سهولت ادغام در اکوسیستم رو به رشد زنجیره هوشمند Binance، تقاضای قابل توجهی پیدا کرده است.

BEP721 – توکن های مالکیت منحصر به فرد زنجیره BNB

استاندارد BEP721 با الهام از ERC721 اتریوم، ایجاد توکن های غیرقابل تعویض در اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس را امکان پذیر میکند. پروژه‌هایی مانند Binance ،NFT  و Marketplace از توکن‌های BEP721 برای تسهیل مبادلات دارایی‌های دیجیتال، نمادسازی هنر، کلکسیون‌ها و موارد دیگر استفاده کرده‌اند. افزایش محبوبیت NFT ها، توکن BEP721 را برای کسانی که به دنبال راه حل هایی جهت توکنسازی دارایی ها در زنجیره BNB هستند، به یک انتخاب ارزشمند تبدیل کرده است.

 

۳- سولانا

گفته می شود که بلاک چین سولانا بهترین پلتفرم جایگزین برای اتریوم است. اخیراً این بلاک چین در اکوسیستم رمزنگاری «قاتل اتریوم» نامگذاری شده است. برخلاف سایر بلاک چین ها، بلاک چین سولانا از مکانیسم های اجماع اثبات سهام و اثبات تاریخ استفاده می کند. این کار تراکنش های رمزنگاری را کارآمدتر و قابل اطمینان تر می کند. از این رو، مردم علاقه بیشتری به توسعه توکن های رمزنگاری در این بلاک چین نشان می دهند.

 

۴- پلی گان 

شبکه پلی گان برای منظم کردن مشکلات مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم معرفی شد. علاوه بر این، ویژگی خاص شبکه پلی گان، سرعت بالا و تراکنش کارآمد و کارمزد پایین (زیر یک سنت) آن است. با استفاده از این بلاک چین می توان به راحتی با هر پلتفرم غیرمتمرکز، بدون هیچ گونه مشکل، یکپارچه شد.

 

۵- ترون

بلاک چین دیگر برای جایگزینی اتریوم پلتفرمی نیست جز پلتفرم Tron. ترون به صورت عمده برای ایجاد و کار با صرافی های غیرمتمرکز ترجیح داده می شود زیرا بلاک چین ترون می تواند ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد. در نتیجه، کارآفرینان در فضای ارزهای دیجیتال اغلب ترون را به عنوان بهترین انتخاب ترجیح می دهند. Tron قابلیت توسعه چند زبانه را ارائه می دهد و بلاک چین های تقلبی را برای کاربران خود حذف می کند.

TRC20 – مسیر ترون به سوی توکن سازی

استاندارد TRC20 Tron در تلاش است تا یک محیط مقیاس پذیر و کارآمد برای ایجاد و استفاده از توکن ها فراهم کند. توکن‌های TRC20 که با ERC20 اتریوم سازگار هستند، از قابلیت‌های تراکنش و کارمزدهای پایین بلاک چین ترون استفاده می‌کنند. با ادامه رشد اکوسیستم Tron، توکن های TRC20 در پروژه های DeFi، صرافی های غیرمتمرکز و پلتفرم های بازی شتاب بیشتری به دست آورده اند.

TRC721 – باز کردن تجربیات منحصر به فرد دیجیتال

استاندارد TRC721 Tron به موازات ERC721 اتریوم است و به سازندگان توکن و علاقه مندانی که به دنبال تجربیات دیجیتالی منحصر به فرد هستند، خدمات ارائه می دهد. توکن‌های TRC721 جایگاه خود را در اکوسیستم ترون پیدا کرده‌اند و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا بازی‌های مبتنی بر بلاک چین همه جانبه، جهان‌های مجازی و کلکسیون‌های دیجیتالی بسازند و بازار پر جنب و جوشی را برای NFT ها مهیا کنند. این مطلب ادامه دارد …

منبع: www.coinsclone.com

ترجمه: اخبار مالی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.