تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر : 2631

گزارش؛

نگاهی به عملکرد مالی” وتعاون ” در ۱۱ ماه ۱۴۰۰

نگاهی به عملکرد مالی” وتعاون ” در ۱۱ ماه ۱۴۰۰
اخبار مالی- صورت مالی منتشر شده بر روی سامانه کدال نشان می‌دهد که شرکت بیمه تعاون در 11 ماهه نخست امسال رقمی بیش از 911 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است.

به گزارش اخبار مالی، با استناد به صورت های مالی منتشر شده در سامانه کدال، شرکت بیمه تعاون از ابتدای ۱۴۰۰ تا پایان بهمن‌ماه رقمی معادل ۹۱۱ میلیارد و ۹۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حق بیمه در رشته‌های مختلف تولید کرده است.
آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که ۳۴ درصد از حق بیمه تولیدی این شرکت در رشته ثالث اجباری، ۲۴ درصد در رشته درمان، ۱۰ درصد در رشته بیمه زندگی غیراندوخته‌دار، ۹ درصد در رشته بدنه خودرو، هفت درصد در رشته مسئولیت، ۵ درصد در رشته آتش سوزی، سه درصد در رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار و یک درصد در رشته مهندسی، یک درصد در رشته نفت و انرژی و یک درصد دیگر هم در رشته آتش سوزی بوده است.
با این حال این شرکت در رشته های ثالث، مازاد و دیه؛ کشتی؛ حوادث؛ پول؛ هواپیما و اعتباری حق بیمه‌ای تولید نکرده است.
بیمه تعاون در بهمن‌ماه رقمی معادل ۴ میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان حق بیمه تولید کرده است.
صورت‌های مالی حسابرسی نشده بیمه تعاون هم برای دوره مالی منتهی به ۳۰ آذرماه امسال نشان می‌دهند که درآمد حق بیمه ناخالص این شرکت با ۶۶ درصد رشد نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۹ به رقم ۵۹۸ میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان رسیده است.
براساس این گزارش، سایر درآمدهای بیمه‌ای این شرکت هم در ۹ ماهه امسال با ۷۲ درصد رشد نسبت به پایان اسفند ۱۳۹۹ رقمی معادل ۲۲ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان بوده است.
پرداخت ۴۷۰ میلیارد تومان خسارت
خسارت پرداختی این شرکت نیز در ۱۱ ماهه نخست امسال، ۴۷۰ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان بوده است.
با وجودی که سهم رشته درمان از کل حق بیمه تولیدی معادل ۲۴ درصد است اما ۳۹ درصد از خسارت پرداختی بیمه تعاون به این رشته اختصاص دارد. بعد از رشته درمان، رشته‌های مسئولیت و زندگی غیراندوخته‌دار با ۱۸ درصد، ثالث اجباری ۱۵ درصد و بدنه خودرو با ۶ درصد در رتبه‌های بعدی پرداخت خسارت بیمه تعاون قرار دارند.
از مجموع خسارت پرداختی ۴۷۰ میلیارد تومانی این شرکت، سهم رشته‌های مهندسی، زندگی اندوخته‌دار، آتش سوزی و حوادث سرنشین نیز یک درصد بوده است.
خسارت پرداختی این شرکت هم در بهمن‌ماه رقمی حدود سه میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان بوده است.
صورت مالی حسابرسی نشده بیمه تعاون برای دوره مالی ۹ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که سود خالص هر سهم بیمه تعاون با ۲ درصد کاهش نسبت به پایان سال گذشته از ۳۷۰ ریال به ۲۹۲ ریال رسیده است.
سود خالص این شرکت هم تا پایان آذرماه امسال ۴۳ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان اعلام شده است.
گفتنی است: بازده سرمایه این شرکت بر اساس سود تولید شده تا آذر ماه ۱۴۰۰ (۴۳ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان) بر اساس سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی (پیش از افزایش سرمایه به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان) برابر با ۲۹.۲ درصد بوده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.