تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر : 655

علاوه بر کمبود برق؛

نیروگاه های ذوب آهن اصفهان تشنه هستند

نیروگاه های ذوب آهن اصفهان تشنه هستند
اخبار مالی- شرکت ذوب آهن اصفهان گرچه 4 نیروگاه دارد اما کمبود آب، اجازه فعالییت کامل به این نیروگاه ها را نمی دهد و کم آبی و قطعی برق روند تولید این شرکت را کند کرده است.

به گزارش اخبار مالی به نقل از ایسنا، مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن اصفهان، با اشاره به تداوم بحران آب و برق و تاثیر آن بر تولیدات ذوب آهن، اظهار داشت: بحران آب و برق به طور صد در صد بر روند تولید ذوب آهن ضرر می‌زند؛ به دلیل مشکل آب، برق کار ذوب آهن با مشکل رو به رو  شده است و تداوم این وضعیت در دراز مدت موجب محدودیت‌های مختلفی در تولید محصولات این شرکت خواهد شد.

تولائیان اظهار داشت: در حال حاضر در شبانه روز از مجموعه چهار واحد نورد، تقریبا سه واحد نورد ذوب آهن به طور کامل متوقف است و یک کارگاه دیگر که  ریل تولید می کند به صورت محدود در حال فعالیت است.

وی در خصوص تاثیر بحران آب و برق بر تولیدات و قیمت آن ها در بازار گفت: ذوب آهن تولید کننده ۵۰ درصد تیرآهن کشور است اما در حال حاضر این محصول وارد بازار نمی‌شود و یا اختلال در تولید، بر قیمت میلگرد اثر می‌گذارد؛ همچنین ذوب آهن همواره با توجه به برخی تعهدات در بورس، محصولات خود را پیش فروش می‌کند، اما وقتی محصول به بازار تزریق نشود شاهد رقابت‌های کاذب در بازار می‌شویم که در نهایت ضرر آن به جیب مشتری و مصرف کننده می‌رود.

ذوب آهن نیروگاه و مشکل کم آبی را با هم دارد

معاون بهره‌ برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با صرفه جویی های مختلف، با ظرفیت ۴۵۰ لیتر بر ثانیه می توانیم خط تولید خود را حفظ کنیم اما باز هم برای نیروگاه ها کمبود آب داریم.

وی با بیان اینکه اگر ذوب آهن آب داشته باشد، چهار نیروگاه آن وارد مدار بوده و دیگر نیاز به برق شبکه ندارد، گفت: طی مدتی که زاینده رود جریان داشت، سه نیروگاه ذوب آهن وارد مدار بود و تنها به اندازه مصرف یک نیروگاه از شبکه سراسری، برق دریافت کردیم که با بسته شدن جریان رودخانه دومین نیروگاه این شرکت از مدار خارج شد که این نیاز ما به برق شبکه را بیشتر می‌کند.

تولائیان درباره تاثیر کم آبی بر کوره‌های بلند ذوب آهن و احتمال آسیب و خسارت جبران ناپذیر در فعالیت کوره‌های بلند این شرکت، گفت: تقریبا در ماه گذشته حدود ۵۰ هزار تن تولید محصول خود را به دلیل بی آبی از دست دادیم و در همین ماه نیز نزدیک ۳۰ هزار تن از برنامه مصوب خود که در آن شرایط بی آبی و بی برقی دیده نشده بود، عقب مانده ایم.

آینده ذوب اهن با ادامه بحران های برق و آب چگونه است؟

این مقام مسئول در در شرکت ذوب آهن  درباره نگرانی سهامداران ذوب آهن از کاهش تولید این شرکت به دنبال تداوم بحران آب و برق، گفت: در برنامه‌ای که در کدال اعلام کرده ایم، تقریبا در چهار ماه گذشته مطابق آن پیش رفته ایم، اما اگر این شرایط ادامه یابد، حفظ روند تولید شرایط سختی به دنبال خواهد داشت و برای حفظ آن ریسک‌های زیادی را متحمل شده ایم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با وجود مشکل در تولید ذوب آهن به دنبال بحران برق و آب، نه تنها از برنامه عقب نیستیم، بلکه اندکی جلو هستیم و سهامداران فعلا نباید نگران باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.