تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر : 891

پاسخ نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس به؛

چه باید هایی پیش روی وزیر نیرو و نفت است؟

چه باید هایی پیش روی وزیر نیرو و نفت است؟
اخبار مالی-نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر نفت می‌تواند نقش محوری در کشور ایفا کند چراکه نفت ظرفیت بالای در تولید ثروت دارد، گفت: افزایش تولید برق نخستین انتظار ما از وزیر نیرو به شمار می‌آید چراکه اقتصاد کشور به این مهم گره خورده است.

به گزارش اخبار مالی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، احمد مرادی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از اولویت‌هایی که وزرای پیشنهادی نفت و نیرو دولت سیزدهم باید مدنظر قرار دهند، سخن گفت.

وی در خصوص آنچه وزیر نفت آینده باید در نظر داشته باشد گفت: وزیر نفت می‌تواند نقش محوری در کشور ایفا کند چراکه نفت ظرفیت بالای در تولید ثروت دارد، درواقع با افزایش این ظرفیت، فاصله گرفتن از خام‌فروشی و گسترش پالایشگاه‌ها می‌توان برای کشور درآمد و اشتغال ایجاد کرد. همچنین با توجه به مواجه شدن کشور با معضل کمبود گاز، وزیر نفت دولت آینده باید برای رفع این کمبود برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد و آن‌ها را به خوبی اجرایی کند چراکه علاوه‌بر نیاز شدید مصارف خانگی به گاز، صنایع و نیروگاه‌ها نیز به این مهم نیاز دارند و درصورت کمبود آن کشور با ضررهای غیرقابل جبرانی رو به رو خواهد شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان حوزه نفت را عامل مهمی در موفقیت وزیر پیشنهادی دانست.

مرادی در خصوص وزارت نیرو اظهار داشت: همچنین از آنجا که کمبود برق اصلی‌ترین معضل پیش‌روی وزیر نیروی دولت سیزدهم است باید برای رفع آن برنامه جامع داشته باشد بنابراین افزایش تولید برق نخستین انتظار ما از این وزیر به شمار می‌آید چراکه اقتصاد کشور به این مهم گره خورده است؛ گرچه تعمیرات و اروهال کردن نیروگاه‌های موجود می‌تواند در کوتاه مدت بخشی از معضل کمبود برق را جبران کند به وزیر پیشنهادی نیرو توصیه کرد این مهم را به جد مورد توجه قرار دهد.

این نماینده مجلس در ادامه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت: متاسفانه از این ظرفیت با وجود قوانین بسیار در این رابطه استفاده نشده، درواقع وزارت نیرو علاوه‌بر عدم پرداخت بدهی‌های خود به بخش خصوصی، تسهیلات لازم را نیز به آن‌ها به کندی پرداخت می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های تامین آب برای کل کشور، اضافه کرد: بارها گفته شده؛ اگر مهار و جمع‌آوری آب‌های سطحی در دستور کار قرار می‌گرفت به مراتب مقرون به صرفه‌تر از شیرین کردن آب است به همین دلیل به وزیر پیشنهای نیرو توصیه می‌کنم به این مسئله توجه ویژه داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.