تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۱۸
کد خبر : 6225

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی بیان کرد:

سهم ۵۰ درصدی مالیات از بودجه سال ۱۴۰۳

سهم ۵۰ درصدی مالیات از بودجه سال ۱۴۰۳
اخبار مالی: بیش از ۵۰ درصد منابع مالی دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برپایه درآمدهای مالیاتی بنا نهاده شده است.

حسین فردوسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور امروز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل امور مالیاتی قزوین در رابطه با نقش مالیات در بودجه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: سهم منابع دولتی از محل درآمدهای مالیاتی ۴۰ درصد بود که افزایش آن در سال آینده نشان دهنده فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد منابع مالی دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ بر پایه درآمدهای مالیاتی بنا نهاده شده است.

 

کاهش فرار مالیاتی با استقرار سامانه مودیان

فردوسی درباره سامانه مودیان نیز اظهار کرد: مدیران استان‌ها باید در این زمینه مطالعه بیشتری داشته باشند. به طور قطع استقرار سامانه مودیان، تغییر الگویی از حالت سنتی به هوشمند و شفاف است و با این سامانه فرارهای مالیاتی کاهش خواهد یافت و پنهان‌کاری‌ها نیز از بین می‌رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور در پایان در مورد محل هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد: از آنجا که مالیات بر ارزش افزوده سالانه رقم‌ بزرگی را برای آبادانی شهرها در اختیار قرار می‌دهد، برای خیلی از مردم جای پرسش است که پول‌هایشان به کجا می‌رود، از این رو، لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی لازم انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.